Alla inlägg under februari 2010

Av . . - 28 februari 2010 22:08

Wiihoo! Nu är jag i v.22 :) tiden går så himla fort! och på tisdag ska jag till BM och lyssna på bebis hjärta oxå! läängtar! Fick ju göra ul i fredags oxå, så då såg jag ju att hjärtat slog.. men vill höra oxå ju :) mysigt!


Måste passa på å säga att jag har utan tvekan den bästa familj man kan önska sig, vilken tur jag har som har sådana otroligt underbara människor omkring mig :)


Min styvmamma ringde mig igår, och sa att hon ville köpa en vagn till mig, en av hennes väninnor som har en skit fräsch vagn tydligen, så då tänkte hon att hon skulle hjälpa mig å köpa den :) rart! Å så fick jag prata med hennes pojkvän oxå, så kul att dom oxå är engegerade i mitt & bebis liv :) Det värmer verkligen och jag känner mig så otroligt lycklig över att jag får vara omgiven av så många härliga männsikor, mkt kärlek :)


Bebis är vild idag, sparkar omkring som attan därinne i magen, mysigt!

Av . . - 28 februari 2010 21:01

Ja jag har ju inte skrivit på ett par dar, har helt enkelt inte varit på humör.. men ikväll minsann.. har jag hur mkt som helst!


Jag var på visning i torsdag, på en 2:a den var inte särskilt trevlig alls faktiskt, nedre våningen, så det var insyn från alla håll å kanter.. den kändes helt enkelt inte som ett hem.. =/ dock var alla med.. å dom 2 som låg före mig tänkte båda tacka ja så, jag sörjer väl inte direkt.. även om jag är behov en lägenhet.. men den va inte nice helt enkelt..


Men har kommit upp en annan lgh i samma område som drömlägenheten, så förhoppningsvis får jag erbjudande på den :)


Fick ett ryck här på kvällen när jag kom hem, så har städat över allt nu luktar det liljekonvalj i heeela lägenheten, fräscht! Sen passade jag på att betala räkningar å sånt oxå.. så känner mig lite duktig :)


Är inne i ett litet lyckorus just nu :) happy happy!

Av . . - 28 februari 2010 19:59

Hm, har inte skrivit på ett par dagar.. har känt mig lite ur gängorna.. min kära L är typ på andra sidan jorden.. å kan inte prata me henne alls.. suger! :(

å den här veckan har varit en sådan om jag har behövt henne otroligt mycke.. jobbigt jobbigt..


Men men, man märker att man blir en supernoja som preggo-woman, vart en sväng till sjukan i fredags igen.. hade såna otroliga smärtor i magen.. å självklart blir man ju livrädd å tror de e nåt med bebis.. hade typ mens-smärtor som kom å gick å eskalerade.. så till slut fick min käre far komma å hämta mig på jobbet å köra mig till sjukan..


Å då kände jag mig verkligen ensammast, alla satt där med sina kärlekar som var minst lika oroade som de blivande mödrarna.. och där satt jag alldeles själv.. livrädd o nojig o massa ont.. Fan, då kände jag att jag oxå ville ha nån som satt å kramade mig..


Å vilket bemötande! Vilka änglar det var som jobbade i fredags.. till skillnad mot i måndags, dom kollade precis allting å var jätte måna, och förstod min oro.. antagligen så har jag åkt på nån jäkla urinvägsinfektion.. bebis mådde kanon, vilket var det viktigaste :)


Får provsvaren i morgon, får vi se vad de e som gör ont.. kan även vara ligamenten som spökar.. =/


Åkte hem till min kära mamma i fredags i alla fall.. det var mysigt, å så var syrran där med, jättemysig kväll med bara vi 3.. de va längesen :)


Hm, ja å så va det den här supersöta killen, som bara får mig att må kanon, sötaste! Han ville träffas i lördags.. jag blev lite panikslagen.. det var ju dags att berätta om min "lilla" hemlis.. Och självklart förväntade jag mig att inte alls skulle gilla mig alls när han fått reda på att jag var gravid.. I mean, pappan sprang ju sin väg å det är inte direkt så att han har accepterat det ännu ? Så varför skulle nog annan kunna ta det?


Men, oj den här killen upphör aldrig att förvåna mig! Han tyckte inte alls att det var ett problem, han gillar ju mig.. så det är väl inget som hindrar honom från att vilja träffa mig.. Åååh så lättad jag blev! :) :) :)


Så åkte dit och kollade på film å hade de megamysigt, han är världens sötaste!

Av . . - 24 februari 2010 19:23

Var på sjukt bra humör imorse :) kände mig pigg och alert å hann me en del skit, som jag annars inte brukar hinna innan de e dags å dra till jobbet..


Men nu känner jag mig bara sådär.. halv typ? Som att gråten bränner innanför ögonlocken men inte riktigt tar sig ut.. så har det varit i princip halva dan.. allting har känts kontsigt..


Har även börjat inse att min tid på jobbet snart är över ja de e ju drygt 4 månader kvar.. men sen är det slut.. Å det är knappast trokigt att jag får komma tillbaka dit sen.. känns ju oxå lite.. mjaa..


Äsch jag vet inte, allt blev bara fel med den här dagen.. så trist när jag mådde så bra imorse..

Av . . - 24 februari 2010 07:06

Vaknade pigg & glad idag, härligt!

Dock så ville ju inte bebis alls sova inatt när mamma skulle de, så låg vaken ett tag å kände hur mitt lilla ♥ levde runt därinne.. Men när den blir större kommer jag nog inte kunna sova när den lever runt..


Har hunnit med en massa nytta nu på morgon, bland annat sytt ihop (!) mina vinterskor, som spruckit upp.. behöver ju egentligen köpa nya, men vinterskorna har dom allt plockat bort ;P


Har även tagit lite bilder på min fina & mysiga mage..



Bebismage hela 21 veckor gammal :) detta är kärlek

Av . . - 23 februari 2010 21:48

Nu har jag och magen badat, i över 1 timme..  ;P

så skönt.. allt ont bara försvann så fort jag la mig i badet :)


Hade lite myspys, tände en massa ljus i hela badrummet, släckte lampan å satte på mysig musik..  typ mysfaktor:10+!  ♥


Så nu är jag jätte ren och avslappnad, mysigt.. och nu har bebis vaknat till liv i magen, så vi får se hur bra de går å sova.. den kanske har tänkt ligga å brottas hela natten.. ♥


fast det spelar nog ingen roll, är så otroligt avslappnad nu så kommer väl somna innan jag hunnit landa på kudden.. ;)

Av . . - 23 februari 2010 18:00

Jag fick inte den lägenheten jag var å kollade på :( den som var så fin!

Och jag känner mig aningens otursföljd just nu, fick erbjudande på en annan som plats nr.2 men den har jag fått mail om att de inte kan erbjuda mig längre, på grund av vattenskada :( ledsen blir jag!


Men idag ringde dom och erbjöd mig en ny visning på en annan lägenhet, dock som plats nr.4 =/ men men visning blir det på torsdag i all fall, snart måste de väl ändå bli min tur?!


Blev hemma idag med, är inte alltid den supermänniska jag tror mig vara.. trodde verkligen jag skulle orka jobba idag.. var vaken en halvtimme och insåg att det skulle inte gå.. =/


Men imorgon är det nya tag, imorgon ska jag jobba för guuuuud så tråkigt det är att bara sitta hemma..


Bebis har varit lite lugnare idag, men fortfarande en liten vilde därinne ;) magen börjar bli stooooor nu, ska försöka få en bild sen..

Av . . - 22 februari 2010 14:18

Tack och lov var det ingen fara med bebis, har en riktig liten vilde därinne.. ville inte ligga still överhuvudtaget, rulla runt och sparkade omkring som bara den!


Dock har jag fått magkatarr, så därför jag har haft så ont och känt mig olustig.. måste stressa ner lite.. å sluta oroa mig för allt..


Nu vet jag i alla fall att bebis mår bra, och det är huvudsaken <3

Presentation


Ensamstående mamma, till världens vackraste Wille ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Pojke eller Flicka?
 Pojke
 Flicka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards