Alla inlägg den 21 februari 2010

Av . . - 21 februari 2010 13:19

Idag är den riktigt vild, rockar runt som bara den där inne.. inte en lugn stund.. kan det bero på att jag sitter här å jagar upp mig över alla dessa obildade männsikor som finns där ute? Inte vet jag.. men rullar runt gör den i alla fall..


 


Min lilla vilde, idag 21 veckor gammal :) Mindre än halvtid.. <3

Av . . - 21 februari 2010 12:01

Ja, nu har jag läst lite vad folk har bloggat om den här artikeln.. och ja, HEJA SVERIGE! va mycket fördomar det finns, de flesta män skriver att det är rabiata feminister som reagerar på detta, å jag suckar bara.


Nej, en man kan aldrig sätta sig in i en sådan här situation, för let's face it, ni kommer aldrig att kunna bli gravida och känna den här underbara känslan av att bära på ett liv..


Och uppenbarligen finns det även många kvinnor som inte heller kan sätta sig in i situationen..


Men läste något intressant i alla fall, "Beslutet tas tidigare" och ja så är det faktiskt.. Väljer du att ha oskyddat sex så väljer du att ta den risken att det kan bli ett barn, och NEJ alla kvinnor är inte beredda att göra abort..


Men sen ska man väl inte helt döma ut männen heller, för min egen del.. så NEJ det känns inte helt fantastiskt att göra någon så himla olycklig över att "tvingas" bli pappa, men jag har inte våldtagit människan, vi valde båda att inte använda kondom, trots att jag frågade.. och ja det blev ett barn, men jag tvingar mig inte på honom på något sätt.. och jag har inte heller lurat honom..


Han är en vuxen männsika som vet precis hur ett barn blir till, trots detta, var det världens chock när jag berättade att jag var garvid.. det är jävligt lätt att hoppa i säng med någon, men desto svårare att ta konsekvenserna.. alla har ett val.. och i detta fall var det MITT val att behålla barnet, kalla mig egoist om ni så vill..


Men jag tänker inte göra mitt barn till någon "stackare" nej, barnet har en pappa, visst var det inte såhär jag hade tänkt mig att sätta ett barn till världen.. och självklart hoppas jag innerligt varje vaken sekund att han ska ångra sig och vilja delta i barnets liv.. Men det är inget jag kan tvinga honom till, det valet är upp till honom, och som det ser ut just nu har han valt att inte finnas med.. Och ja det SUGER!


Men mitt barn, har redan och kommer att ha massa underbara männsikor omkring sig och alltså inte "BARA" min kärlek..


Detta är MITT val, och det står jag för.. ångrar det inte 1 sekund..


Så till ER som är så himla bra på att döma.. försök att kanske tänka er in i situationen? eller kanske tänka en extra gång innan ni spyr ur er en massa skit? alla har rätt till en åsikt, men de flesta har dessvärre ingen aning om vad ni pratar om ..


Å tycker väl inte heller att man ska kasta sten på Pelle heller, men han är heller inte en stackare.. han valde att riskera att ett barn skulle bli till, när han valde att ha oskyddat sex.. Men han har i varje fall tagit sitt ansvar och jag tycker absolut att det borde finnas hjälp till hands för de som hamnar i denna situation, klart det är tungt för dom. men fortfarande kan jag inte tycka synd om dessa män..

Av . . - 21 februari 2010 10:01

Jag vaknade å kände mig lite olustig, har fortfarande ont i magen, och bebis lever runt som bara den..


Har en olustig känsla.. som om något skulle vara fel =/ usch.. Gillar inte den här känslan.. blir det inte bättre får jag väl ringa vårdguiden igen..

Presentation


Ensamstående mamma, till världens vackraste Wille ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Pojke eller Flicka?
 Pojke
 Flicka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards