Alla inlägg under mars 2010

Av . . - 31 mars 2010 06:29

Så himla skönt å lyxigt med sov morgon idag :)

Det var verkligen inte min dag alls igår, usch vill helst glömma den helt o hållet..


Den var helt enkelt rakt igenom skit dålig.. fick veta att bebis farfar har fått cancer oxå, känns ju jätte hemskt och trist :(


Men idag är det en ny dag, å känner mig på bra humör.. ska ju få lyssna på bebis hjärta, underbart

Idag blir det anmäla sig till föräldrkursen oxå, och mäta magen.. hoppas att alla prover ser bra ut med :)


Men nu blir det frukost :)

Av . . - 30 mars 2010 21:40

Nu känns allting bara tungt..


Jag har sjuuuuuukt dåligt samvete å känner mig så jävla dum & korkad.. hade en helvetes dag på jobbet igår, var trött å hade skit mycket att göra.. så köpte mig en energidryck å tänkte att jag skulle bli lite piggare å få lite mer ork och energi..

Dock så hjälpte den inte mig ett skit, men stackars stackars liten blev som tokig i magen, snurrade runt runt, å sparkade som aldrig förr.. helt speedad :( usch kände mig så dum!


Sist jag var hos bm ville hon att jag skulle anmäla mig till föräldrakurs.. och hon tyckte absolut att jag skulle fråga pappan om han var intresserad av det.. Men som vanligt.. inget svar.


Samtidigt är jag lite olyckligt förtjust i en sååååå fin kille, å jag kan inte låta bli å träffa honom, han får mig att må bra.. samtidigt så känns hela situationen såå jobbig..


Lägenhet verkar ju skita sig totalt, känner mig så himla ledsen över det, trodde verkligen jag skulle hinna få en :(


Å nu sitter jag här, har beundrat min fina mage en lång stund.. kollat på livet som rör sig därinne.. ja det syns ju verkligen på magen nu, när den rullar runt, sparkar, lever.. Det är helt fantastiskt och bland det underbaraste jag varit med om..


Men det känns så ensamt, och orättvist att jag inte får dela det med någon.. att vi inte är 2 som ser fram emot detta liv, som snart ska komma till världen.. att jag inte har någon som tycker att det liv jag bär på är lika spännande och fantastiskt som jag gör..

Av . . - 29 mars 2010 05:00

Blääää, så trött jag är.. Fy för att behöva gå upp såhär tidigt :/

Har fått i mig lite nyponsoppa å satt på mig ansiktet iaf.. snart ska jag bege mig till jobbet.. åå de e mörkt å trist ute, hoppas att den här dagen går fort..

Bebis är jättepigg i magen iaf.. känns som att den gör kullerbyttor ;) hihi, mysigt..

hoppas ni får en bra dag allihopa!

Av . . - 28 mars 2010 22:26



Barnet:


Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 750 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Hjärnan förändras, fram tills nu har hjärnan haft en slät yta. Nu bildar hjärnan de karakteristiska fårorna och vecken på ytan för att göra plats för alla nervceller


Barnet börjar reagera på ljus vid den här tiden. Om man lyser på magen håller barnet upp händerna framför ögonen.


Barnet sover nu i längre sammanhängande perioder. Ibland stämmer barnets sömnmönster överens med ditt.



Mamman:


Ditt barn delar dina känslor. Om du är ledsen, trött eller stressad känner barnet av det. Han eller hon reagerar på de stresshormoner som bildas i din kropp. Om du blir rädd för något kommer barnet att reagera på adrenalinet i ditt blod. Men barnet reagerar också på när du känner dig glad, nöjd och älskad. Alla endorfiner flödar genom ditt blod och genom navelsträngen till ditt barn.


Nu har ditt barn tydliga sov- och vakenperioder. Känner du det? Du kanske ser ett mönster. Är barnet vaket samtidigt som du? Eller har du ett litet liv i magen som rumsterar omkring på natten?


      

v.18                                                  v.26



Av . . - 28 mars 2010 14:04

Ja, klockan har redan hunnit bli 14.. o jag har inte gjort ett skit känns det som.. druckit kaffe å kollat repriser på tv, typ alla är ju bakis och orkar inte hitta på nånting :(


Jag gav mig ut på lite galej igår oxå, satt hemma själv å hade såååå tråkigt, så ringde runt till lite polare.. så fick hänga med på nån hemmafest som visade sig vara ett förkrök.. så for  runt lite överallt å hamnade tillslut på lokahaket här hemma med brorsan och company..


Åh fyfasen vad skönt att inte behöva vara ett av alla dessa fyllon!


Ska vara lite negativ oxå.. eller fick lite badnews..

Hade sett fram emot skatten.. tänkte att de kommer ju bli helt perfekt, lagom till bebis kommer får man lite extra pengar.. men ack så fel jag hade..

får betala tillbaka 2500 det var ju som ett slag i ansiktet :( skit trist!


Som tur är har jag ju varit flitig å sparat pengar, som egentligen skulle gå till bebis.. men nu får jag ta lite där å betala tillbaks på skatten ..

Av . . - 27 mars 2010 13:30

Nu har jag städat och hållt på lite här hemma i brist på annat.. köpte ju tulipaner till mig själv igår :) så himla fint! Jag älskar blommor och växter, allt känns så mkt trevligare.


 


Haha, min största last Ballerina; kladdkaka kom med på bilden oxå ;)


Har dock hittat på något att göra nu :) ska iväg till en gammal kompis å checka in hans nya lya, å få i mig lite fika :) wiiho!

Av . . - 27 mars 2010 11:45

Ja, man är ju gravid i 280 dagar, alltså har jag redan hunnit med 181 dagar och har bara 99 dagar kvar :) Helt otroligt va tiden går fort.. snart är det ju bara 3 månader kvar.. sen har jag min lilla älskling här..  underbart!


Var ju iväg å bowlade igår, å fy fasen va kul jag hade! :) fick till och med några strikes (har aldrig hänt förut!) Å bebis, verkade oxå tycka att det var kul.. sparkade som bara den sen :) myspys


Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, men jag är pigg och rastlös så nånting måste jag nog hitta på :) imorgon har jag gått 25 fulla veckor oxå.. härligt! 14 veckor kvar sen.. å vad jag längtar efter mitt lilla skrutt!

Av . . - 26 mars 2010 19:00

Äntligen fredag!


Det var verkligen kaos på jobbet igår, hur mkt som helst att göra.. Var ju helt slut efter halva dagen, så nu har jag börjat märka att jag inte är super-starka-silver-Sara längre.. orkar inte alls lika mkt som jag gjorde innan.. och blir väldigt mycket tröttare å mer ansträngd nu..


Det oroar mig lite, visst jag förstår ju själv att jag inte klarar allt jag gjorde innan, är ju aningens framtung å har ett litet liv i magen att tänka på :) men jag vill ju fortfarande jobba.. så länge som jag kan.. så klart är det skrämmande när jag upptäcker att jag inte kan vara lika effektiv som innan..


Ah nu vet alla berörda på jobbet om bebis i alla fall :) så himla skönt! Å jag blir nästan tårögd.. har oroat mig som fan hur de ska reagera, men de tog det jätte bra, å tyckte det var jätte kul! Å såg inge problem med det överhuvudtaget, utan jag går på mammaledighet å sen kommer jag tillbaka :) Kanske inte blir till samma ställe dock men.. Om min chef på företaget jag är uthyrt till får bestämma så sa han att han absolut vill ha tillbaka mig sen, men de beror ju på hur allt ser ut å så :)

har dock inte berättat för alla arbetskamrater än.. men hur ska man säga.. "förresten, jag är gravid i 6:e månaden!" ;P


Och ikväll ska jag iväg & bowla.. ska bli askul! var ju typ 100 år sen, å kul att folk vill ha med mig på grejer fortfarande :)

Presentation


Ensamstående mamma, till världens vackraste Wille ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Pojke eller Flicka?
 Pojke
 Flicka

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards