Alla inlägg under april 2010

Av . . - 30 april 2010 06:31

Ååååå jag är så happy happy happy :)


Hade skit kul på föräldrautbildningen igår, dock tror jag att de andra tycker att jag och mamma e en aning tokiga.. vi fick öva ett grepp man ska ha när man badar barnet, så dom hade 2 små dockor.. å asså.. HJÄLP! När jag skulle hålla i din lilla dockan viskar mamma: "Nämen titta ansiktet, hihi" Å jag brast totalt, det var det hemskaste dockansiktet jag sett, så jag fick ett hysteriskt skrattanfall, skakade så jag höll på å trilla av stolen och tårarna bara sprutade.. kul var det.. gjorde resten av dagen mkt roligare oxå..


Och sen, det bästa beskedet ever! Jag fick lägenheten! :) :) Min alldeles enga 2:a, så härligt! Jag & Bebis flyttar om 1 månad :D

Av . . - 29 april 2010 06:15

Snart ska jag & mamma iväg på föräldrutbildningen.. ska bli skoj :)

undra vad vi ska prata om idag :) Det ska bli kul iaf.. blir väl antagligen mer prat om amning och förlossning skulle jag tro, men är på sjukt bra humör idag i alla fall!


Nu blir det duscha & käka frulle ;)

Av . . - 27 april 2010 21:02

Bestämde mig för att jag inte kunde gå å lägga mig på så dåligt humör som jag var igår, så pratade & bittrade mig med Linnéa.. å sen hjälpte ju de fina kommentarerna man får oxå.. städade undan lite här hemma, å kände mig mycket bättre..


Så imorse var jag faktiskt på bra humör, härligt! å solen sken :)

Har till och med köpt mig själv rosor idag, de e jättefina och rosa :)


Glad musik just nu är typ allt med Hoffmaestro, I LIKE!

Av . . - 26 april 2010 18:16

Jag känner mig bara så blää.. har varit på kalas bra humör hela dagen, men så var det ju dags för visning.. å då vände de helt.. ganska säker på att jag inte kommer få den här lägenheten heller =/


Min kära mamma verkar inte kunna förstå att jag blir ledsen, utan vänder det då till att jag är negativ å hackar om ditten & datten.. så nu är jag på ännu sämre humör..


10 veckor max.. det är den tiden jag har att hitta en lägenhet, att skapa ett hem till mig å bebis, hur fan ska det gå?


Bor ju just nu med min bror.. och jag kan inte bo kvar här.. det går inte, jag kan inte erbjuda ett barn den trygghet den behöver här..


Kommer hem, blir på ännu sämre humör.. hallen full av skor, ingen använder skohyllan av någon jävla anledning.. Brorsan har nån yngling som är på rymmen här oxå.. så dom har lyckats hackat sig in på min dator.. en massa ny program intsallerade, alla mina favoriter borta, ochh 100 st felmedelanden.. å jag känner att det är inte ens lönt att reagera ens.. så trött.. så matt.. Den mat jag handlade i fredags har uppenberligen fått ben, för ingen har ätit den men ändå finns den inte kvar.. konstigt..


Jag känner mig bara så jävla värdelös, hur fan ska det gå om jag inte ens kan få en bostad? nee usch.. ledsen.

Av . . - 25 april 2010 17:23

Varför känns söndagar alltid så långa och tråkiga för ?

Har varit iväg med mamma o hennes gubbe en sväng, vi skulle fika men de va en jäkla massa annat dom skulle fixa med innan, å mitt tålamod håller inte riktigt för sånt tjaffs, speciellt inte när de är sååååå sega.. ;P


Men men fika vart det tillslut, men e inte alls på lika bra humör som jag var imorse..

Kanske vänder? :)


Imorgon är det visning i alla fall, så får vi se hur det går då.. borde dock få svar redan på tisdag om hur det blir, skönt.. oavsett hur det går s¨slipper man ju i alla fall vänta på svar i evigheter..


Tror jag ska försöka vila en stund, har hemska sammandragningar just nu och världens halsbränna.. =/


Lite bilder på mig & magen, hela 30 veckor idag ju! :)


   

Av . . - 25 april 2010 10:11

Tänka sig, solen skiner även idag :) Hur härligt är inte det då? Och jag har klarat av en hel del medan dagen har grytt.. Tvättstugan är nu klar, all tvätt inlagd, all disk diskad.. alla sopor slängda.. Har städat undan det värsta.. har inte vågat dammsuga ännu bara, för det ligger 2 på soffan å sover =/


Men frukost i solen har jag oxå hunnit med :)

 


Annanas är ju så himla gott! Och jag har ätit upp hela alldeles själv :D Haha..


Ska försöka se om någon vaknat till liv ännu, så kanske man kan göra något vettigt med den här söndagen :)

Av . . - 25 april 2010 07:39

Tänka sig, att nu har man redan gått 3/4 av graviditeten.. hinner ju knappt med, tiden bara rusar iväg.. det är ju snart maj.. vad har hela det här året tagit vägen?


Å mitt lilla pyre dansar runt i magen heela tiden, det är helt fantastiskt! vilken underbar känsla det är att känna det liv som hela tiden växer i min mage.. ett liv som jag har skapat.. Å jag längtar så tills bebis kommer, så jag får se vem du är


Bebisen

Nu kanske det börjar kännas som att du varit gravid i en evighet och det kan vara svårt att tänka sig att du ska vara gravid i ytterligare 10 veckor. Men din bebis måste fortfarande växa till sig en hel del innan han eller hon är redo att komma till världen. Bebisen är nu 41 cm från topp till tå och väger omkring 1,4 kg.

 

Även om din bebis ligger skyddad av fostervattnet och livmodern kan den känna och reagera på smärta. Man kan se med ultraljud hur bebisen övar på att andas för att göra sig redo för världen utanför. Om den sväljer fostervatten i fel struprör kan du känna hur den får hicka

Om din bebis föddes nu skulle den kunna hålla sig varm utan kuvös. Huden börjar bli mjuk och len allteftersom underhudsfettet utvecklas. Fettet isolerar mot kyla och fungerar som en energireserv.

Mamman

Din livmoders översta del kan du nu känna c:a 10 cm ovanför navlen. Livmodern, moderkakan och vätskemängden kommer att öka stadigt under de kommande 10 veckorna och du kommer förmodligen att gå upp ungefär ett halv kilo per vecka.

Eftersom du blir större blir det allt svårare att röra sig snabbt. Du är inte längre så smidig och du bör vara försiktig för att undvika att trilla och skada dig eller bebisen. Tänk på att bibehålla en god hållning när du sitter och står; det kommer att underlätta för dig och minska risken för smärtor i ryggen. Du bör rulla över på sidan innan du stiger upp efter liggande position för att undvika att belasta magmusklerna som är uttänjda och svagare än normalt.


Känns dock inte som att jag varit gravid alls länge, å att det bara är 10 veckor kvar, tycker jag är helt fantastiskt..  känns ju inte långt alls.. 70 dagar, går ju hur fort som helst.. Men har ju märkt att man inte är lika smidig som förr.. men någon sengångare är jag inte.. pigg & glad :) får se om jag orkar jobba till slutet, men det är tanken i all fall.. ska försöka komma igång med träning, behöver det för ryggens skull.. och sen så jämför dom ju förlossningen med ett marathon så skadar ju inte att få upp flåset lite..


Och jobbet har avtal med SATS, så jag får det billigare om jag blir medlem där.. vilket är perfekt eftersom att de har så fiffigt att man får ta med sig bebis till gymmet från och med att den är 6 veckor :) å sen har dem barnpassning från det att den kan krypa.. så de passar ju perfekt..


Uppe med tuppen en söndag som denna, så svårt att få tvättstugetider.. å 7-10 på söndag är det uppenbarligen inte många som är sugna på att tvätta ;)

Av . . - 24 april 2010 11:24

Bio igår, var asmysigt.. filmen var bra :) kul & charmig..


Har varit vaken sen 8 imorse, blev väckt av en ligist som har slagit läger utanför dörren.. och som även halft skrämde ihjäl mig när jag kom hem igår kväll.. han vill min bror ngt, vad vet jag inte.. men brorsan var inte hemma, men nog fan försökte han komma in med mig i lägenheten.. men det gick jag inte med på.. så de va bara sparka undan å låsa dörren.. Men aa obehagligt är det ju, usch jag måste verkligen få en egen lägenhet snart..


Har bestämt att jag ska åka å shoppa med lillasyster idag, om hon bara kan vakna någon gång.. så sjukt uttråkad!

Presentation


Ensamstående mamma, till världens vackraste Wille ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Pojke eller Flicka?
 Pojke
 Flicka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards