Alla inlägg under februari 2010

Av . . - 18 februari 2010 20:39

Idag har det varit extra mycket på jobbet, inte en lugn stund!

Så känner mig rätt utmattad nu..


Kanske ska förklara lite varför jag har valt att vara anonym i min blogg..

Det är nämligen så att de inte vet något på jobbet, då tänker ni säkert att det borde ju märkas, magen växer ju! Jo men jag jobbar på ett lager, så springer omkring i stora arbetskläder hela dagarna, så så länge jag får ha min MEGA stora fleecetröja är de inget problem..


Men det börjar ju bli knappt att den hjälper snart heller.. och vad är då anledningen till att jag inte har berättat något på jobbet? Jag jobbar för ett bemannings företag, som oftast är ganska knepiga, vad det gäller det mesta..


Så dilemmat är att om företaget jag är uthyrt till väljer att tabort mig (vilket de kan göra precis när do vill, utan speciell anledning) så är jag övertygad om att jag inte får behålla jobbet på bemanningsföretaget.. Ja det finns regler och lagar som säger att man inte får sparka någon pga att den är gravid.. Men bemanningsföretag är lite speciellt.. har pratat med facket, och de kan med lagen på sin sida säga upp mig på grund av arbetsbrist..


Därför har jag valt att vänta, eftersom att jag måste (VILL) ha en egen lägenhet till mig och bebis, vilket är svårt nog som det redan är, å att vara arbetslös underlättar ju inte det hela..


Å är MEGA frustrerad just nu, har fortfarande inte fått svar om lägenheten och alla hyresvärdar är på konferens idag och imorgon så det finns ingen att få tag i heller =/ Jobbigt! Vill ju veta om jag har fått den, så jag i så fall kan förbereda mig för en flytt, eller om jag inte har fått den så slipper jag sitta här å hoppas..


Hm, men fick erbjudande på en annan lägenhet, får se när det blir visning på den då..


Mitt lilla hjärta blir bara livligare och livligare, känner den hur mycket som helst.. men nu är den vaken med mamma istället för på nätterna.. så på jobbet rullar den runt som bara den därinne.. :) så mysigt! Känner att det skulle vara mysigt och guld värt att få dela det här med någon, vet inte om det beror på hormonerna eller.. aa men jag nästan längtar tills jag får se honom..


samtidigt som jag får jätte dåligt samvete, jag vet ju att han gillar mig, han har själv sagt det, ja inte att han är kär eller så.. men ändå.. å jag vet inte hur han skulle reagera om jag berättade att var gravid.. varför skulle han vara okej med det om inte ens barnets pappa är det? Önskar att han hade kommit in liiite tidigare i mitt liv.. då hade de varit lättare.. han är så söt!

Av . . - 17 februari 2010 20:46

Mår bara så strålande bra just nu! :)


Jag är omgiven av fantastiska männsikor som får mig att må så bra, min fina L är såklart en av dom.. hon är helt fantastisk! åå vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till utan henne, hon är ett så fantastiskt stöd, å har koll på nästan allting. Lyckligt lottad är jag.


Å sen så finns det ju en speciell kille som får mig att må fantasiskt bra just nu, genom att bara vara, han är hur mysig som helst! Blir glad bara av att se honom :)

och här om dan så sa han faktsikt att han "diggade mig jävligt mycket" hihi, känner mig asfjollig.. men det var trevligt att höra :) dock så vet han ju inte om min lilla hemlighet, det livet jag bär på..




Av . . - 17 februari 2010 06:09

Idag får jag förmodligen svar på lägenheten jag kollade på förra veckan, å den var ju så fin! Hoppas att jag får den men det är ju inte så troligt eftersom att jag hade plats nr.4 på den.. men den vore såå perfekt! Än har jag ju inte fått nej, så får hoppas en stund till :)


Å musik är min största drog just nu.. ahh lyssnar på typ allt, drömmer om musik.. å jag drömmer så mycket konstigheter just nu!


Men Musiken, är helt insnöad på Manu Chao och Soldiers Of Jah Army just nu, det ni det är musik för själen.. det är sån musik som väcker nåt inom en.. blir typ galen! Å jag tror bebis gillar oxå.. den rör sig en massa speciellt till 2 låtar..



http://www.youtube.com/watch?v=uiO2BF9uDro

http://www.youtube.com/watch?v=ZQbOF7UL9_s

Av . . - 15 februari 2010 22:50

Tänka sig vilken bra måndag det har varit för en gångs skull :)

Fick jätte fina blommor, som luktar jätte gott oxå :) det var ju en riktig överraskning..


Å så är jag lite mysig oxå.. hihi, happy day.

Av . . - 15 februari 2010 05:37

Ja, här  sitter jag redo o klar för att sticka till jobbet.. var inte alls svårt att ta sig upp imorse.. hade 2 missade samtal från privat nummer.. å 2 meddelande på iq-svaret..  ringer å kollar, där säger en man att han har lämnat blommor på högsta våningen, det finns 2 med samma efternamn i min port..


Så jag flyger upp ur sängen å kikar ut, å jamen visst utanför min dörr står det en hink med blommor i!


 

Var ju bara tvungen att dela med mig, blev så himla förvånad och överraskad :) dock så vill avsändaren vara anonym..


 

Av . . - 14 februari 2010 22:40

Mja, de blev många inlägg idag.. men har väl mycket onödigt att skriva idag..

Just idag är jag ett vandrande lyckopiller :)


Känner mig så lyckligt lottad, har verkligen världens finaste familj, och de bästa vänner man kan tänka sig..


Å världens underbaraste lilla bebis i magen, 20 veckor gammal :)

 


Jag hade helst velat "fira" alla hjärtans dag med mina fina L, men hon var tyvärr sjuklig fortfarande.. Men vi ska mysa imorgon istället förhoppningsvis :) Man har ju förberett en liten surprise såklart! Goda vänner förtjänar att skämmas bort lite extra ibland ;)


Å jag & magen har skämt bort oss med en massa godis ikväll.. så nu är man riktigt mätt, får se till att borsta tänderna riktigt noga idag ;)



MUMS!

Av . . - 14 februari 2010 18:18

Ja det känns ju inte så tokigt ändå faktiskt.. vissa brukar ju ha ångest sådana dagar.. men kan inte minnas att jag någon gång har "firat" denna dag ändå..


eller jo kanske en gång tillsammans med fösrta kärleken, men de va väl mest mysigt för att vi förlovat oss dan innan, å det bar ju faktsikt 4 år sen.. tiden går fort..


Å idag har jag varit iväg på födelsedagsfika :) ska snart sätta igång med maten, blir spaghetti & köttfärssås.. mycket romatiskt! :) Sedan blir det väl lite mys med tända ljus & godis har jag tänkt :)


Känns inte alltför tokigt att vara singel, är omringad av kärlek ändå så de räcker med den jag får från familj och vänner :) å ensam är jag ju inte.. har ju någon som bor och växer i min mage.. 20 veckor.. tänk vad tiden går fort!


Men ja, visst ibland saknar jag ju någon.. att dela saker med, att bara få hålla om att älska, samtidigt så känns det så långt borta.. har varit singel i över 1 år, vilket jag trivs med. har jag ju dejtat å sådär men inget seriöst.. å dejtandet är det ju slut med på ett tag.. Jag inbillar mig inte att någon skulle kunna acceptera att jag väntar än annan mans barn, samtidigt som det skulle kännas väldigt olustigt att ens ha sex med någon annan.. än just honom.. fel på något sätt..


Men ja, bara för att jag är gravid och blivande mamma.. så slutar jag inte att vara en männsika med behov.. men det är mest närhet jag saknar.. sova bredvid någon..


Hade nog känts jobbigare om jag satt här å var olyckligt kär eller något.. men det är jag ju inte.. jag är bara lyckligt förälskad i mitt lilla pyre :)

Av . . - 14 februari 2010 09:56

Idag har jag gått 20veckor, halvvägs, nu är det BARA 20veckor kvar..


Åå som jag längtar efter min lilla älskling.


Idag ska vi skämma bort oss med massa gott! Ska bara rå om min lilla mage och ha världens mysigaste alla hjärtans dag.


Den här lilla krabaten är redan min största kärlek, aldrig har jag älskat någon så mycket som jag älskar den som bor därinne i min mage.. och vi har inte träffats än.. kärlek på hög nivå.


  

Presentation


Ensamstående mamma, till världens vackraste Wille ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Pojke eller Flicka?
 Pojke
 Flicka

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards