Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Barn = slut på livet?

Av . . - 18 april 2010 20:47

Bion igår var askul :) skönt å komma ut å göra nånting, å lite positivt att folk fortfarande vill umgås med mig :) så det var trevligt och filmen var bra :)


Men ibland funderar man på hur folk tänker.. har fått höra så många knäppa kommentarer angående min graviditet.. typ "Hur känns de nu, nu är det ju slut på det roliga" "dina glada dagar är över" "När man får barn då vet man att livet e slut"


Men alltså hallå?! Mitt liv har precis börjat, äntligen slipper jag ha den där känslan av att varje dag är som den andra, varje fest e som den förra, och det är sååååå skönt att slippa känna helg-hetsen..

Å om det var så jag kände, att nu är mina roliga glada dagar slut för att jag ska få barn, då hade jag väl antagligen inte behållt det.. eller?


Det finns inget mer underbart än att vänta å bära på det här barnet.. jag är överlycklig, och kan inte tänka mig något mer fantastiskt, att f¨se mitt barn för första gången, höra de första orden, se dom första stegen, lära den allt bra jag kan, se mitt barn växa upp å bli en helt fantastisk människa.. Jag är övertygad om att det är nu min glada och roliga dagar börjar..


Kan tänka mig att alla dedär konstiga kommentarerna har med rädsla å göra, och är det så man känner så är man förmodlligen inte redo för några barn, och anledningen till att man tror att ens "glada dagar" är över är väl säkert för att det är när man själv blir förälder som man kanske slutar att vara ett barn?

 
 
fredas

fredas

20 april 2010 15:46

hahah känner väl igen mig.. alla dessa konstiga kommentarer som folk säger.. å speciellt om man e sjävl tror jag. De jag blir mest arg på är när andra ser en som ett offer.. Stackars dej som ska bli ensam mamma. Kan inte göra något själv längre.. Herre guuud det är ju detta jag vill mer än någonting annat.. Men ofta är de de som inte själva har barn som säger dessa töntiga saker.. bara att skita i men ibland blir man förundrad över vad de kan hitta på för skit :P

http://fredas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av . . - 19 augusti 2010 08:15

Vi kör ett bildinlägg ;)                   Tänk att tiden går så himla fort! & Knorris växer så det knakar, liksom min kärlek till honom, går inte att beskriva med ord hur underbar han är och hur stolt jag är över att vara just hans ...

Av . . - 3 augusti 2010 23:45

Jag kan verkligen inte förstå.. Har fortfarande ingen kontakt alls med Willes pappa, vilket är jäkligt trist..   Dock så har jag en vän som är kompis med hans flickvän (världen är bra liten ibland).. & trots att hon vetat om detta från början, ...

Av . . - 14 juli 2010 13:45

Mm, idag var det dags för ett besök hos familjerätten.. Kändes nästan som att man var på förhör, ställde en massa konstiga frågor.. och gång på gång fick jag frågan om jag var helt säker på att jag haft sexuellt umgänge me denne man, och om...

Av . . - 13 juli 2010 13:00


Håller på att avlida i värmen.. lägenheten e som en jäkla bastu, solen ligger ju på heeeel dagen.. puuuh!   Jag svettas å prinsen med, nu en kall dusch!   svettigt å ligga på mammas bröst.. ...

Av . . - 12 juli 2010 22:00


Varit värsta schtekvädret, men är ogärna ute på dagen, eftersom att jag är rädd att lilla hjärtat blir för varm.. finns ju inte skugga överallt..   Någon strand är ju inte att fundera över efter som att jag inte ens får bada =/ å vill inte att Wi...

Presentation


Ensamstående mamma, till världens vackraste Wille ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Pojke eller Flicka?
 Pojke
 Flicka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards